Retour & Klachten

Retourneren

Een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Of misschien ben je gewoon niet tevreden met het bestelde product. In elk van deze gevallen heb je het recht om een product terug te zenden met een bedenktermijn van 14 dagen. Een reden van terugzending opgeven is niet verplicht. 

BELANGRIJK: Uitzonderingen op het retourrecht :

  • Geneesmiddelen voor menselijk gebruik kunnen niet teruggenomen worden, behalve in geval van gebrek.
  • Artikelen die omwille van de hygiëne niet geruild kunnen worden en waarvan de verpakking is geopend zoals tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten.
  • Verbruiksartikelen zoals voeding en cosmetica, waarvan de verpakking is geopend, kunnen niet worden teruggenomen.
  • Babyvoeding (zowel geopend als ongeopend)
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen kunnen ook niet worden teruggenomen.

Neem zeker contact op met ons bij vragen of twijfels over de omgelijkheid van terugzenden.

Hoe retourneer ik juist?

Als je de goederen terugstuurt, moet dit samen met alle geleverde toebehoren. De kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor jouw rekening (tenzij wij verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor de retour). Zodra wij de goederen in een correcte staat ontvangen, zorgen we voor een snelle terugbetaling. 

Problemen met de levering/ inhoud van je pakje

Is je bestelling door ons verzonden maar loopt er toch iets mis bij de levering? Of lijkt er een probleem met de ontvangen producten? Geen probleem, wij helpen je graag verder. We vragen je wel om steeds binnen de 14 dagen met ons contact op te nemen zodat we zo snel mogelijk kunnen handelen.

BELANGRIJK: Indien je ons contacteert buiten de termijn van 14 dagen, is 24pharma niet verplicht een nieuw pakket op te sturen indien het gaat om een vermist/ incorrect pakket.

Klachten

Heb je een klacht? Dan kan je ons steeds bereiken via het contactformulier. We behandelen je klacht zo snel mogelijk en doen al het nodige om tot een oplossing te komen.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl .  Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr